Tällainen harvinaisuus löytyi jääkaapista. Tammi- ja viskitynnyreissä kypsytettyä Chimayta vuodelta 2018. Pullossa mainitaan parasta ennen -vuodeksi 2023, mutta katsotaan kuinka hyvin tämä on kestänyt vuoteen 2026. Noin kahdeksan vuotta tätä on siis vielä kypsytelty jääkaapissa. Samaan aikaan hankittiin myös rommitynnyriversio eli tämä tässä. Se tuli sentään maisteltua vuosi ennen pullossa mainittua parasta ennen -vuotta. Vakaasti kuitenkin uskon, että tämä on kestänyt tällaista hieman pidempääkin kypsyttelyä.
Tuoksusta löytyy viskiä. Hajun perusteella ei vaikuta siltä, että olisi vielä mennyt mitenkään huonoksi. Mausta löytyy aika runsaasti tuota viski- ja tammitynnyriä. Vähän samoin kuin tuon rommitynnyriversion kohdalla, on tässäkin tuo tynnyri vähän yliajanut niitä Chimayn sinisen vivahteita, jotka tekevät siitä niin oivallisen ja uniikin trappistin. Kyllä se nyt on itselleni aika selvä, että tynnyröinti ei tätä paranna. Ei tämä pahaa ole, mutta terävämpää ja vähemmän uniikkia.